banner galeria

banner konkursy

banner uczniowski

rada

ZABURZENIA DEPRESYJNE DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM. CO RODZIC POWINIEN WIEDZIEĆ?

Drogi Rodzicu! Coraz więcej dzieci i nastolatków popada w depresję. Szczególnie narażone są na nią dzieci, które doświadczyły silnych przeżyć. W grupie ryzyka znajdują się także dzieci cierpiące na zaburzenia uczenia się, uwagi lub zachowania. Obserwuj więc Swoje dziecko i postaraj się przestrzegać następujących wskazówek.

• Stwórz w domu azyl. Dom to miejsce, gdzie można się wypłakać, gdzie zawsze ktoś przytuli i pocieszy.
• Bądź dostępny dla dziecka, miej czas na zabawę z nim i rozmowę.
• Słuchaj, nie pytaj. Stwórz dziecku okazję do zwierzeń, ale nie prowokuj go ciągłymi, natrętnymi pytaniami.
• Stawiaj granice – one dają punkt odniesienia Tobie i dziecku.

Czytaj więcej: ZABURZENIA DEPRESYJNE DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM. CO RODZIC POWINIEN WIEDZIEĆ?

10 RAD DLA RODZICÓW DOTYCZĄCYCH BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU PRZEZ DZIECI

Drodzy Rodzice!
Internet może być pozytywnym miejscem komunikowania się pomiędzy dziećmi i nawiązywania pomiędzy nimi wspólnych przyjaźni. Jednakże spotykanie się z nieznajomymi poznanymi przez Internet może okazać się bardzo niebezpieczne.

Gdy dziecko wkracza w wirtualny świat pamiętajcie o kilku podstawowych faktach:

  • Zalety Internetu znaczenie przeważają jego wady
  • Ciekawość dziecka jest rzeczą naturalną
  • Anonimowość w Sieci jest tylko pozorna
  • Internet jest dobry, źli bywają jedynie ludzie, którzy go używają.

Czytaj więcej: 10 RAD DLA RODZICÓW DOTYCZĄCYCH BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU PRZEZ DZIECI

SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W UCZNIU SIĘ

dysleksja rozwojowa – tego terminu używa się dla określenia syndromu zaburzeń, do których należą:

dysleksja – specyficzne trudności w czytaniu,

dysgrafia – specyficzne trudności w opanowaniu kaligraficznego pisma,

dysortografia – specyficzne trudności w opanowaniu poprawnej pisowni,

dyskalkulia – specyficzne trudności w uczeniu się matematyki.

Ponieważ jednak zaburzenia te często występują jednocześnie, zwykle stosuje się jeden termin – specyficzne trudności w uczeniu się.
Specyficzne trudności w uczeniu się nie są wynikiem wolniejszego rozwoju umysłowego czy braku wiedzy i umiejętności oraz motywacji do nauki. Przytrafiają się one dzieciom o prawidłowym rozwoju umysłowym. Dzieci te osiągają bardzo dobre wyniki w testach inteligencji, a w odpowiedziach ustnych są często lepsze od dzieci bez dysleksji (jak twierdzi prof. Marta Bogdanowicz).

Czytaj więcej: SPECYFICZNE TRUDNOŚCI W UCZNIU SIĘ